mandag den 20. juni 2011

universets dannelse


kære susi
du ved jo jeg elsker at se på stjerner. jeg bruger ofte natten på at se på nattehimlen. Efter vi byggede mit observatorium oppe på loftet har jeg været i stand til at se længere og længere tilbage i tiden. Du er ikke glad for min hobby. Ikke fordi du har noget imod jeg ser på stjerner. Men du kan ikke være med, dertil er trappen for stejl. indtil i går troede jeg det var derfor du ind imellem så meget nervøst på mig når jeg trak stigen til observatoriet ned. Men nu forstår jeg det skyldes dine forbindelser til den allerførste tid efter big bang. Jeg så i nat 13. millarder år tilbage i tiden. Universet var gloende varmt ingen faste strukturer var dannet, alligevel var der noget der fangede min opmærksomhed. I en sky af før atomare strukturer tonede en særlig tåge frem. Ved anvendelse af min super linse fik jeg øje på en snudelignende struktur. Jeg tror susi, du blev skabt med Big Bang. Din klogskab tyder på tidlig viden hund. Jeg er rystet. Men forstår godt hvorfor du ikke vil med mig op af trappen og se. Det var jo før du fik vilje og madskål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar